Piektdien, 20. septembrī, visā Latvijā ar sportiskām aktivitātēm tika atzīmēta Olimpiskā diena, arī Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijā (VPVĢ) sporta skolotāji un Skolēnu domīte bija sagatavojusi sportiskās aktivitātes.

Olimpiskā diena visā Latvijā sākas ar jau iepriekš sagatavotu vingrojumu kompleksu, taču VPVĢ nu jau par tradīciju kļuvusi pašu sagatavotā vingrojumu deja. Sporta skolotāji iesaka pašiem būt radošiem, tāpēc viņi aicināja Skolēnu domīti sagatavot savu. Viena no skolēnu domītes pārstāvēm un dejas gatavotājām, 10. klases skolniece Elīza Ceplīte stāsta: “Man patīk iesaistīties dažādās aktivitātēs, tāpēc ar lielu prieku gatavoju deju Olimpiskajai dienai. To darīju pirmo gadu, tādēļ tā man ir jauna pieredze. Manuprāt, deja bija izdevusies, ļoti piemērota sporta dienas iesildīšanās daļai.” Viņa kopā ar citām Domītes meitenēm – Sabīni, Alīsiju, Sigitu, Lindu un Beāti – domāja dejas kustības. Brīdī, kad izlādējusies tumbiņa, no kuras skanēja mūzika dejai, pašas esot dziedājušas. Kāda pamatskolas klase pauda viedokli, ka Skolēnu domītei vajadzētu vairāk uzklausīt pamatskolas skolēnus, lai deja ar katru gadu sanāktu saturīgāka un labāka. 

Pēc sporta dejas, kura sasildīja skolēnus vēsajā piektdienas rītā, sekoja kopīgais, 3 minūtes garais planks un skrējiens. Kad tika aizvadīta kopīgā skolēnu iesildīšanās, varēja sākties viena no intriģējošākajām aktivitātēm — pretstafetes. Vairāki skolēni uzsvēra, ka tieši pretstafetes viņiem palikušas atmiņā visspilgtāk. Kā noskaidrojām, klases pretstafešu skrējieniem gatavojās jau iepriekš, lai Olimpiskajā dienā rādītu labāko rezultātu. Pretstafetes notika kopumā trīs kārtās, pusfināla un fināla skrējieni tika aizvadīti lielā spriedzē — līdzjutēji no visām klasēm ar aizturētu elpu vēroja notiekošo. Lai gan skrējēji zina, ka kociņš jānodod precīzi rokās, pretstafetes neizpalika bez kociņa neprecīzas nodošanas vai pat aizlidošanas pa gaisu.

Par pretstafetes uzvarētājiem 9.-12. klašu grupā kļuva 12.a klase, bet 7.-8.klašu grupā – 8.d klase.

Noskaidrojuši pretstafetes uzvarētājus, skolēni devās kopumā uz 10 dažādām aktivitātēm: lecamauklu, bumbu grozu, tāllēkšanu, volejbola servēm, dvieļubolu, futbolu, precīzajām bumbiņām, “purvu”, “siera ripām” un “saldējumu”. Izcelt vienu — visiecienītāko — aktivitāti būtu grūti, jo skolēnu domas atšķiras, taču starp visbiežāk nosauktajām ierindojas “saldējums” un lecamaukla. Šīs aktivitātes vadīja skolotāji, kādā no iepriekš minētajām aktivitātēm sastapām angļu valodas skolotāju Ilzi Dukuri un jautājām par viņas noskaņojumu Olimpiskajā dienā pienākumiem: “Sajūtas šodien ir patiešām labas. Rīta vingrošanā piedalījos kā skatītāja, taču varu droši teikt, ka visus iepriekšējos gadus to esmu darījusi kopā ar klasi. Mans šīs dienas uzdevums ir uzņemt laiku stafetē “saldējums”, iepriekšējos gados vienmēr kopā ar klasi pārvietojos pa stacijām, pirmo gadu esmu tiesneses lomā. Domāju, ka līdz šim ar jaunajiem pienākumiem tieku galā labi.” 

Olimpiskās dienas klases kopējo rezultātu veido visas iepriekš nosauktās aktivitātes. 9.-12. klašu grupā pirmās vietas ieguva visas vienpadsmitās klases — 1. vietu ieguva 11.c, 2. vietu 11.b, bet trešo vietu – 11.a klase. 7.-8.klašu grupā 1. vietu ieguva 8.b, 2. vietu 8.d, trešo vietu 8.a klase.

Savos iespaidos par sporta dienu dalās arī VPVĢ Skolēnu pašpārvaldes prezidente un 11.a klases skoliece Sabīne Toča: “Mans mīļākā aktivitāte pavisam noteikti bija lecamaukla, tāpēc ka mums ar klasi tajā veicas diezgan labi. Neesam gan vēl uzstādījuši rekordu, bet uz to tiecamies. Šajā aktivitātē svarīga ir spēja sinhroni sadarboties, jo visiem jāpalecas vienlaicīgi. Manuprāt, tas parāda to, cik klase ir vienota, un to, kā klase spēj sadarboties. Visspilgtāk man palikuši atmiņā tie brīži, kad kopīgi ar klasi spriedām uzdevuma risināšanas stratēģiju, kad domājām, kā uzdevumu izpildīt ātrāk un labāk. Centāmies mācīties no citu klašu kļūdām un, protams, arī savām pagājušā gada kļūdām. Lai gan mēs klasē neesam līdzīgi domājoši un nākam no dažādām vietām, tādās aktivitātēs kā Olimpiskā diena vai citi pasākumi, kuros jātaisa priekšnesumi, mēs pierādām, ka spējam strādāt kā vienota komanda. 9.-12. klašu grupā mūsu klase ierindojās 3. vietā, tāpēc varu apgalvot, ka esmu apmierināta ar rezultātu. Mēs gan ceram, ka nākamgad vietas izlīdzināsies no C B A uz A B C,” ar smaidu uz lūpām stāsta Sabīne. Uz jautājumu, ko Olimpiskajā dienā vajadzētu mainīt vai uzlabot, Sabīne atbild: “Šogad vairākkārt sanāca gaidīt rindā uz nākamo staciju, tāpēc klase, kurai nākas gaidīt, var paķert idejas no tās klases, kura uzdevumu pilda. Ja būtu vairāk staciju, nebūtu jāgaida rindās, nebūtu iespēja nošpikot. Taču es domāju, ka Sporta diena ir ļoti vajadzīga. Manuprāt, mēs tajā daudz ko iemācāmies, tās ir noderīgas prasmes nākotnei, arī spēja saliedēt komandu un prasme sadarboties. Un šīs iegūtās prasmes palīdz, piemēram, Ziemassvētku priekšnesuma gatavošanai. Man patīk tas, ka sporta skolotāji par to ļoti domā, šī diena mums ir izveidojusies kā tradīcija. Šajā dienā atklājas tas, ka mēs varam sportot ne tikai jau visiem zināmajos sporta veidos, bet arī citos un ne mazāk interesantos.”

Kopumā visi aptaujātie uz jautājumu, vai Olimpiskās dienas aktivitātes vispār vajadzīgas, atbildēja apstiprinoši — tās palīdzot saliedēt klasi, esot lieliska tradīcija, tāpēc tai noteikti vajag notikt arī turpmākos gadus. Daži skolēni pat ierosināja Olimpisko dienu rīkot divas reizes gadā, tas palīdzēšot redzēt progresu, taču skolēnu prezidente atbild noraidoši: “Olimpiskā diena ir vienu reizi gadā, tas arī to padara īpašu. Es domāju, ka šī diena mums vairs nešķistu tik īpaša, ja divas reizes gadā mēs skrietu stafetes un sparīgi gatavotos. Skolēnu domīte gan domājusi par citiem pasākumiem un sporta turnīriem, kas varētu notikt. Esam atvērti jaunām idejām!” Uz jautājumu, ko Olimpiskajā dienā vajadzētu uzlabot nākamajos gados, izskanēja aicinājumi pagarināt laiku pirms uzdevuma izpildes, lai komanda varētu labāk izdomāt uzdevuma izpildes stratēģiju, pretstafetes papildināt ar dažādiem uzdevumiem un katru gadu Olimpisko dienu papildināt ar jauniem vēl nebijušiem uzdevumiem. Kā visnoderīgāko Olimpisko dienu uzskata tieši desmitās klases, jo tā palīdz iepazīt jaunos klases biedrus, taču gandrīz visi aptaujātie skolēni uzsvēra, ka visvairāk šajā dienā novērtē kopā pavadīto laiku ar klasesbiedriem. 

Liels, liels PALDIES mūsu sporta skolotājiem par Olimpisko dienu!

 

Daniels Kevins Berkans, 11.a klase, VPVĢ skolēnu domītes pārstāvis